"Przygoda"(1960)
"Noc"(1961)
"Zaćmienie"(1962)
"Powiększenie"(1966)
"Zabriskie Point"(1969)
"Identyfikacja kobiety"(1982)
P.S. Warte zobaczenia są także:
"Czerwona pustynia"(1964)
"Zawód: Reporter"(1975)
"Po tamtej stronie chmur"(1995)
1. Powiększenie (1966)
2. Zaćmienie (1962)
3. Czerwona pustynia (1964)
4. Zawód: Reporter (1975)
5. Noc (1961)
Pozdrawiam
1. Powiększenie
2. Noc
3. Zawód: Reporter
4. Czerwona Pustynia
5. Zaćmienie
6. Przygoda
7. Zabriskie Point
8. Przyjaciółki
9. Eros
1. Powiększenie
2. Po tamtej stronie chmur
3. Zabriskie Point
4. Zaćmienie
W planach: "Noc" (czuję arcydzieło...) i kilka innych, w tym powtórkę "Powiększenia".
tez mam "Noc" w planach.
jak na razie:
1.Powiększenie
2.Przygoda
3.Czerwona pustynia
4.Przyjaciółki
Przygoda
Noc
Powiększenie
Zaćmienie
Zawód Reporter
Krzyk
Zabriskie Point
Czerwona Pustynia
POPRAWIAM LITERÓWKĘ< DO POPRZEDNIEGO POSTA WKRADŁ SIĘ BŁĄD ;) :
Przygoda
Noc
Powiększenie
Zaćmienie
Zawód Reporter
Czerwona Pustynia
Zabriskie Point
Krzyk
Na razie kojarzę tylko cztery; w odpowiedniej kolejności:
1. Zaćmienie
2. Powiększenie
3. Zabriskie Point
4. Noc
Może oglądałem coś jeszcze kiedyś, ale nawet jeśli, to było to dawno i nie pamiętam.
Z wymienionych powyżej, wszystkie są genialne
Aktualizacja:
1. Powiększenie
2. Zawód: Reporter
3. Przygoda
4. Noc
5. Zaćmienie
6. Tajemnica Oberwaldu
7. Krzyk
8. Czerwona pustynia
9. Przyjaciółki
10. Zabriskie point
shorty:
1. Spojrzenie Michelangelo
2. Zakład oczyszczania miasta
3. Przesąd
4. Siedem nitek jedno ubranie
5. Miłosne kłamstwa
Aktualizacja:
1. Noc - 7/10
2. Powiększenie - 7/10
3. Zabriskie Point - 6/10
4. Po tamtej stronie chmur - 6/10
5. Zawód: Reporter - 5/10
6. Zaćmienie - 6/10
7. The Dangerous Thread Of Things - 3/10
W planach: Przygoda, Czerwona pustynia.
Aktualizacja:
1. Czerwona pustynia
2. Noc
3. Chung Kuo – Cina
4. Zabriskie Point
5. Zawód: Reporter
6. Po tamtej stronie chmur
7. Zaćmienie
8. Przygoda
9. Powiększenie
10. Krzyk
11. Eros
1. Powiększenie
2. Zawód: reporter
3. Zaćmienie
4. Noc
5. Przygoda
6. Czerwona pustynia
7. Zabriskie Point
8. Eros
Te, które widziałem:
1. Blow Up
2. La Notte
3. L'Avventura
4. Zabriskie Point
5. Professione: Reporter
Ta lista będzie się zmieniać. Jeszcze jestem w plecy z 'Il Deserto Rosso' i 'L'Eclisse'. W dodatku, 'L'Avventurę' i 'Professione: Reporter' oglądałem tylko raz, więc trochę trudniej jest mi je docenić.
Antonioni to mój ulubiony reżyser.
1. La Notte
2. Blowup
3. L'eclisse
4. Il Deserto rosso
5. Il Grido
6. L'avventura
7. La Signora senza camelie
8. Le Amiche
9. Professione: Reporter
10. Cronaca di un amore
11. I Vinti
12. Zabriskie Point
13. Il Mistero di Oberwald
14. Identificazione di una donna
1 Powiększenie 9/10
2 Zaćmienie 9/10
3 Zawód reprter 8.5/10
4 Przygoda 8
5 Noc 6/10
6 Czerwona Pustynia 6/10
7 Po tamtej stronie chmur 6/10
Tak średnio mi leży, patrząc na wasze topy Zabriskie point sobie podarowałem.
Antonioni to jeden z moich ulubionych reżyserów. Choć większość jego filmów warto zobaczyć to mój prywatny top wyglądałby tak:
1. Zawód reporter
2. Powiększenie
3. Zaćmienie
4. Noc
5. Przygoda
6. Czerwona pustynia
Trzy pierwsze z tej listy to arcydzieła kinematografii.
MOJA TOPKA MISTRZA KINA TO (PORZĄDEK WARTOŚCIUJĄCY):
1. POWIĘKSZENIE
2. ZAĆMIENIE
3. ZAWÓD: REPORTER
4. PRZYGODA
5. PO TAMTEJ STRONIE CHMUR
6. CZERWONA PUSTYNIA
7. NOC
8. KRZYK
9. EROS
10. KRONIKA PEWNEJ MIŁOŚCI
11. PRZYJACIÓŁKI
12. DAMA BEZ KAMELII
13. ZABRISKIE POINT
14. IDENTYFIKACJA KOBIETY
CZEKA MNIE OBEJRZENIE TAJEMNICY OBERWALDU, ALE CELOWO ZWLEKAM :-)
1. Powiększenie 10/10
2. Noc 10/10
3. Zaćmienie 10/10
4. Zawód: Reporter 10/10
5. Czerwona pustynia 10/10
6. Przygoda 8/10
7. Krzyk 7/10
8. Zabriskie Point 7/10
9. Po tamtej stronie chmur 6/10
10. Tajemnica Oberwaldu 4/10
+ Eros (segement The Dangerous Thread Of Things) 3/10
Plany: Identyfikacja kobiety, Przyjaciółki, Dama bez kamelii, Kronika pewnej miłości
1. Powiększenie 10/10
2. Zawód reporter 8/10
3. Czerwona pustynia 8/10
4. Noc 8/10
5. Przygoda 8/10
6. Identyfikacja kobiety 7/10
7. Krzyk 7/10
8. Zaćmieni 7/10
9. Przyjaciółki 6/10
10. Miłość w mieście 6/10
1.Blowup - 8/10
2.La Notte - 7+/10
3.Professione: Reporter - 7/10
4.L'Eclisse - 7/10
5.Il Deserto rosso - 6/10
6.L'Avventura - 6/10
7.Zabriskie Point - 5/10
1. Przygoda 9/10
2. Zaćmienie 9/10
3. Zawód: Reporter 8/10
4. Powiększenie 8/10
5. Noc 6-7/10
Do obejrzenia mam jeszcze "Czerwona pustynia" i "Zabriskie Point"
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Powiększenie 8,38 37
2 Zawód: Reporter 8,19 26
3 Przygoda 8,10 21
4 Noc 7,94 17
5 Zaćmienie 7,82 17
6 Czerwona pustynia 7,56 16
7 Krzyk 6,80 10
8 Zabriskie Point 6,47 17
9 Przyjaciółki 6,40 5
10 Po tamtej stronie chmur 5,87 15
Ponadto:
Eros 3,80 5
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Powiększenie (1966) 8,25 59
2 Zaćmienie (1962) 8,30 27
3 Przygoda (1960) 8,23 31
4 Zawód: Reporter (1975) 8,02 42
5 Noc (1961) 7,89 28
6 Czerwona pustynia (1964) 7,92 25
7 Krzyk (1957) 7,06 16
8 Kronika pewnej miłości (1950) 7,17 6
9 Zabriskie Point (1970) 6,73 26
10 Przyjaciółki (1955) 6,67 9
11 Identyfikacja kobiety (1982) 6,00 5
Ponadto:
Po tamtej stronie chmur (1995) 5,78 18
Eros (2004) 4,13 8
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Powiększenie (1966) 8,57 81
2 Zawód: Reporter (1975) 8,06 68
3 Noc (1961) 8,09 53
4 Czerwona pustynia (1964) 8,00 51
5 Przygoda (1960) 7,94 54
6 Zaćmienie (1962) 7,96 49
7 Krzyk (1957) 7,05 22
8 Zabriskie Point (1970) 6,73 51
9 Dama bez kamelii (1953) 6,70 10
10 Kronika pewnej miłości (1950) 6,50 12
11 Przyjaciółki (1955) 5,94 16
12 Identyfikacja kobiety (1982) 5,47 17
Krótkometrażowe:
Ludzie Padu (1943) 5,63 8
Ponadto:
Po tamtej stronie chmur (1995) 5,85 34
Eros (2004) 4,95 19
1. Powiększenie - 10/10
2. Zaćmienie - 10/10
3. Noc - 9/10
4. Zawód reporter - 8/10
5. Przygoda - 8/10
6. Czerwona pustynia - 7/10
7. Po tamtej stronie chmur - 6+/10 (do ponownego zobaczenia)
Na razie tyle, daaawno nic Antonioniego nie oglądałem, trzeba to będzie zmienić.
1. Przygoda - absolutne arcydzieło
2. Zaćmienie - być może najlepsze zakończenie, jakie widziałem
3. Zawód: Reporter
4. Noc
5. Powiększenie
6. Czerwona pustynia
No tak. Już sobie przypomniałem, czemu "być może najlepsze". Przecież jest jeszcze "Goodbye Dragon Inn" :)
1. Powiększenie 9/10 (U)
2. Zawód reporter 7/10
3. Noc 7/10
4. Przygoda 7/10
5. Czerwona pustynia 7/10
6. Zaćmienie 6/10
7. Przyjaciółki 6/10
8. Po tamtej stronie chmur 5/10
9. Zabriskie point 5/10
10. Eros 4/10
1. Przygoda 9/10
2. Noc 8/10
3. Zaćmienie 8/10
4. Zawód: Reporter 8/10
5. Powiększenie 8/10
6. Czerwona Pustynia 7/10
7. Zabriskie Point 7/10
8. Eros 5/10 jako całość, 4/10 sam Antonioni
1. Przygoda – 9/10
2. Powiększenie – 9/10
3. Zaćmienie – 9/10
4. Noc – 8/10
5. Zawód: reporter – 8/10
6. Po tamtej stronie chmur – 6/10
1 - Powiększenie - 10
2 - Zaćmienie - 7
3 - Identyfikacja kobiety - 7
4 - Czerwona pustynia - 6
5 - Po tamtej stronie chmur - 6
6 - Przygoda - 6
7 - Zabriskie Point - 6
8 - Zawód: Reporter - 6
9 - Kronika pewnej miłości - 5
1 - Powiększenie - 10
2 - Zaćmienie - 7
3 - Identyfikacja kobiety - 7
4 - Czerwona pustynia - 6
5 - Po tamtej stronie chmur - 6
6 - Zabriskie Point - 6
7 - Zawód: Reporter - 6
8 - Kronika pewnej miłości - 5
9 - Przyjaciółki - 5
10 - Noc - 5
11 - I vinti - 5
12 - La Signora senza camelie - 5
13 - Przygoda - 5
14 - Krzyk - 4
15 - Tajemnica Oberwaldu - 4
+
12 registri per 12 citta - 8
L'Amore in Citta - 7
I tre volti - 5
Eros - 5
Zaćmienie
Przygoda
Zabriskie Point
Czerwona pustynia
Kronika pewnej miłości
Noc
Powiększenie
Dama bez kamelii
Po tamtej stronie chmur
Zawód Reporter
Krzyk
Przyjaciółki
Identyfikacja kobiety
Pod znakiem Rzymu
Eros/ segment
Tajemnice Oberwaldu
Z tych ktore ogladalem, a jest ich ich cale 5 ;) na dzis, to wyglada tak:
1. Noc 9.5
2. Powiekszenie 9
3. Czerwona pustynia 8.5
4. Przygoda 8
5. Zacmienie 8 (dawno nie ogladane)
1. Przygoda - najlepszy film jaki widziałem, wg mnie może nawet najlepszy film w historii kina. Ocena - tak naprawdę poza skalą.
2. Zaćmienie - 9
3. Noc - 8, tak dużo tylko ze względu na grę J. Moreau i M. Mastroianniego (M. Vitti miała tu mniejszą rolę), bo film, a szczególnie ten
gadany egzystencjalizm mocno się zestarzał
4. Czerwona pustynia - 8, tak dużo tylko ze względu na M. Vitti
5. Powiększenie 6 góra 7, nie czuję tego, dla wielu arcydzieła, jednak wg mnie Antonioni najlepsze filmy robił u siebie - we Włoszech
6. Zabriskie Point (oglądałem dawno temu) i Zawód: Reporter (dawno temu i to tylko krótki fragment) na razie po oceną